بهترین دستاورد ها
برج میلاد
برج چند منظوره میلاد با هدف پوشش نیازهای مخابراتی کشور و همزمان ایجاد نمادي نوین براي ایران توسط شرکت بلندپایه در شهر تهران طراحي و احداث شده است. این برج مخابراتی، یکی از شاخص ترین پروژه های در دست بهره برداري در خاورمیانه و هفدهمین سازه ای است که تاکنون به دست بشر بصورت خودایستا طراحی و احداث شده است. از منظر ارتفاع، برج میلاد چهارمین برج مخابراتی بلند در دوره ساخت و در حال حاضر بعنوان ششمین برج بلند از این نوع در جهان شناخته مي شود.
هندسه و فرم برج میلاد با الهام از طرح باغ دولت آباد یزد، بعنوان یکی از ساده ترین فرمهاي سازه هاي گنبدي ایراني، شکل گرفته است. مهمترین دلیل این بهره گیری، طراحی و احداث سازه باغ دولت آباد بر اساس انتقال خطوط نیرو است.همچنین تزئینات وابسته به معماری این گنبد، پیچیدگی های که در اغلب گنبدهای دیگر دیده می شود را نداشته و با حفظ سادگی، تناسب منحصر به فردی ایجاد کرده است. هندسه کلی سازه برج میلاد از یک مقطع هشت ضلعی شروع شده و در انتها به مقطع گنبد می رسد که نمادی ساده از معماری سنتی ایرانی است.
این ابر-سازه حدود 150 هزار تن وزن دارد(معادل وزن 2 میلیون انسان). ارتفاع کامل برج، از روی پی تا نوک آنتن 435 متر بوده و از پنج بخش اصلی شامل فونداسیون، سازه سرسرا(لابی)، محور اصلی، سازه راس و دکل آنتن تشکیل یافته است. مهم ترین شاخصه اجرایی برج، تکنولوژی بتن ریزی محور اصلی با ارتفاع 245 متر از روی طبقه همکف، با سیستم قالب لغزنده می باشد.
سازه برج جهت تحمل بار زلزله دارای مطالعات اختصاصی و مدل سازی تونل باد می باشد. در این سازه میراگرهای اصلی در محدوده آن تعبیه شده و قابلیت تحمل زلزله ای که به خرابی کل شهر تهران منجر شود را در برج ایجاد کرده است.
.jpg)
پل کابلی لالی
پل لالی، بزرگترین پل کابلي ایران، توسط شرکت بلندپایه طراحی و احداث شده است. به دنبال احداث سد گتوند در استان خوزستان و آبگیری مخرن سد، ساخت این پل جدید برروي رود کارون، حد فاصل شهرهاي لالی و مسجد سلیمان در جنوب غرب در دستور کار طرحهای عمرانی کشور قرار گرفت. آبگیری سد گتوند منجر به افزایش 126 متری تراز آب و در نتیجه به زیر آب رفتن پل قبلي منطقه، ساخته شده در سال 1329 به دست پیمانکاران انگلیسی و قطع ارتباط میادین نفتی طرفین رودخانه شده و بنابراین طراحي و احداث پل کابلي لالی در این منطقه موضوعیت یافت. این پل از یک دهانه مرکزي 260 متری و دو دهانه جانبي به طول 100 متر تشکیل شده و با طول کلی 460 متر و تکیه بر دو پایه بتنی به ارتفاع 150 متر و با هندسه حرف A الفبای انگلیسی، از عرض دره رود کارون در این منطقه می گذرد. دو عدد کیسون بتنی توخالی با مقطع دایره به قطر خارجی 10 متر و ضخامت 1 متر و ارتفاع 20 متر بعنوان فونداسیون پایه ها در نظر گرفته شده است. بتن ریزی کیسونها با قالب جهنده و پایه های پل با قالب لغزنده انجام پذیرفته است. سیستم کابلی این پل دارای یک چیدمان ارتقاء یافته کششی بوده که قابلیت تحمل توأمان بار ترافیکی و دو خط لوله گاز و نفت نیز برای آن پیش بینی شده است. در طراحي این پل تمهیدات مقاومت در برابر زلزله و نوسان باد به کمک آزمایش ها و شبیه سازی تونل باد لحاظ شده است.

خط 3 و 4 مترو تهران
خدمات شرکت بلندپایه به حوزه حمل و نقل ریلی کشور با طراحي، ساخت و تأمین مالی بخش هایی از خطوط 3 و 4 متروي تهران توسعه فزاینده داشته است.
خط 3 متروي تهران طولانی ترین خط مترو در خاورمیانه با 37کیلومتر طول است. این خط حمل و نقل جمعیت بالغ بر 15 میلیونی کلان شهر تهران را به صورت قابل تسهیل کرده است. این خط با 26 ایستگاه از جنوب غربی تهران (اسلامشهر) شروع شده و بخش های شمال شرقی شهر تهران در محدوده بزرگراه ارتش منتهی می شود.
خط 4 مترو تهران 21 کیلومتر طول دارد و دارای 21 ایستگاه مسافربری است. این خط از میدان شهید کلاهدوز در جنوب شرق تهران آغاز و در منطقه ارم سبز در غرب تهران پایان می یابد. این خ دارای یک انشعاب فرعی کلیدی به سمت فرودگاه بین المللی مهرآباد می باشد. خط 4 مترو تهران از منظر مدیریت توزیع سفر، به دلیل دارا بودن بیشترین تقاطع با سایر سامانه های حمل و نقل عمومی شامل ایستگاه های تاکسی و اتوبوس های تندرو دارای اهمیت ویژه می باد.
خدمات شرکت بلندپایه در 3 خط مشتمل بر 15 کیلومتر تونل سازی و ریل گذاری، احداث 12 ایستگاه زیر زمینی، 10 سازه هواکش میان تونلی، یک سازه تقاطعی(سه راهی) خطوط می باشد. همچنین بزرگترین ایستگاه تقاطعی زیر زمینی کشور بین خطوط(3 و 7)، توسط شرکت بلندپایه طی مدت 18 ماه، به عنوان یک رکورد بی سابقه در صنعت قطار شهری کشور، طراحی و احداث شده و به بهره برداری رسیده است. خدمات شرکت بلندپایه در خط 4، مشتمل بر 2 کیلومتر تونل سازی، 12 کیلومتر روسازی و ریل گذاری، 4 ایستگاه مسافر گیری زیر زمینی، 2 هواکش میان تونلی، 2 سازه سه راهیجهت اتصال مسیر فرودگاه مهرآباد به خط 4 و پایانه های قطار شهری شرق و غرب تهران می باشد.

نیروگاه شهید محمد منتظری
نیروگاه شهید محمد منتظری واقع در شمال شهر اصفهان در نزدیکی شاهین شهر، یکی از نیروگاه های بزرگ ایران با ظرفیت تولید 1600 مگاوات برق است.
این نیروگاه شامل 8 واحد بخار 200 مگاواتی در زمینی به مساحت تقریبی 200 هکتار است. سیستم های خنک کننده 4 واحد 200 مگاواتی نیروگاه شهید منتظری برای اولین بار در ایران با پوسته بتنی در یک هندسه هایپربولیک و با استفاده از قالب های لغزان از نوع Polikon-U توسط شرکت بلندپایه طراحی و اجرا شد و جایگزینی برای پوسته های فلزی گردید.
این خدمت مهندسی ضمن حذف واردات ورق های فلزی خاص، سبب بومی شدن صنعت اجرای سیستم های خنک کن نیروگاهی گردید. این برجها از روی سطح زمین دارای 118 متر ارتفاع بوده و ارتفاع کل برج با احتساب فضای تأسیسات زیرزمینی معادل 122 متر می باشد. قطر قاعده این برج ها 103متر، قطر شروع مقطع پوسته 90 متر و قطر دهانه خروجی 63 متر می باشد. ضخامت پوسته بتنی متغیر بوده و از 1.2 متر در مقطع ابتدایی تا 18 سانتیمتر در مقطع خروجی برج متغیر است. برجها با 29 پایه به شکل حرف X الفبای انگلیسی بر روی یک فونداسیون نواری دایره ای به قطر خارجی 106 متر، عرض3.5متر و عمق 1.2 متر مستقر شده اند. برج های خنک کن نیروگاهی با پوسته بتنی نمایان (اکسپوز) و هندسه هایپربولیک از زیباترین سازه های نیروگاهی در جهان به شمار می آیند.

